26 February 2013

unknown feeling

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.

*Terngadah ke langit yang mendung*

*Rasa ada sesuatu yang tidak cukup*

"Ah manusia memang! Sentiasa rasa tidak cukup dengan nikmat Dia"

*Tampar muka laju-laju*

"Aku bukan begini dahulu"
"Dahulu aku kuat aku tabah. Aku tidak kisah keseorangan"
"Aku tak minat dengan perempuan yang sentiasa perlukan teman"
Dan sekarang aku menjadi seorang perempuan itu.

"Aku cukup alergik tengok rakan sebaya yang mudah menangis kerana kecewa"
Dan sekarang aku semakin menjadi wanita seperti itu.

"Aku dahulu bukan orang yang lembik yang perlukan pujukan dan kelembutan"
Tapi sekarang aku semakin menjadi orang yang mudah luluh hati. Ahh!

Aku ingin sekali menjadi wanita yang air matanya mahal hanya untuk Tuhan.

Aku tak suka dengan perubahan ini.
Tumbuk muka sendiri.

Kembali ke dunia nyata cik adik. Kau kuat. Kau ada Tuhan.