22 May 2012

Anda Bijak Jauhi Zina !

بِسْــــــــــــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم


Terasa macam nak tulis something tentang apa yang ada
disekeliling saya sekarang, or mungkin sekeliling kita semua tanpa kita sedar.
Gejalan zina yang semakin parah, kadang kita tak sedar punn masalah ni,
dok sibuk masalah politik,

aishhh oke.

Heii Bro and Sis.
Anda tahu apa itu zina? tahu!.
apa benda? alaa y lelaki perempuan melakukan something yang err tu.  
Yeaa pandai ! tapi itu secara kasarnya. 
Allah bukan setakat larang kita berzina tau, malah menDEKATI zina pun Allah larang. 

Percaya tak? 
haa cuba rajinkan diri buka al-Quran surah al-Isra' ayat 32.
haaa percaya kann?

nak tahu tak macam mana yang dikatakan menDEKATI zina?
nah ! both a man and a woman sit together without a HALAL relationship 
or we call when ajnabi sit together, the third is SYAITAN !

Rasulullah saw telah bersabda:
"Janganlah seorang lelaki berdua-duaan dengan wanita, sesungguhnya yang ketiga di antara mereka berdua adalah syaitan"-(riwayat imam Ahmad).

haa takut tak? cuba korang kan tgh duduk bersuka suki riang gembiranya, tapi dalam condition yang berhampiran dengan api. ehh ehh. apa kaitannya dgn api pulak ni hah.

Dia ( Allah ) menciptakan Jann ( Jin ) dari nyalaan api ( Pucuk  api yang menyala-nyala atau Maarij ).
Surah Ar-Rahman : 15
(baca : syaitan adalah sebahagian daripada Jin) 

kan syaitan diciptakan daripada api. 
maknanya di sini, kalaulah korang boleh rasakan kehadiran syaitan tu 
dan merasakan kepanasan api tu, 
pasti korang tidak akan terus menerus melakukan maksiat itu.

dan korang tahu tak, mestilah tahu kan. takpe, mungkin korang lupa. 
meh saya tolong ingatkan.
orang yang menuruti apa yang syaitan hasut, 
maka Allah telah menjanjikan balasan api untuk mereka.
nak sangat bersama api kan. (sorry kasar bro n_n)
"Oleh itu, demi Tuhanmu (wahai Muhammad)! Sesungguhnya Kami akan himpunkan mereka yang kafir itu beserta syaitan-syaitan di Padang Mahsyar, kemudian Kami akan bawa mereka duduk berlutut di keliling neraka Jahannam"
Maryam , 68
 (bukan nak kata y berzina tu kafir, tapi nak highlight di sini, orang yang mengikut jejak langkah syaitan)
  
dan lagi, apa yang dikatakan menDEKATI zina adalah masalah aurat. setuju tak?
ke ada bantahan? err sila sila. hemohemohemo n_n
tak perlu nak hurai panjang lebar di sini berkaitan aurat, sebab sudah banyak tersebar di mukabuka juga kicau. 

kenapa pulak aurat dikatakan mendekati zina?

mcm ni heh, cuba bayangkan ada seorang perempuan yang berbaju short sleeve dan short pants, 
berjalan dengan 
seorang perempuan berbaju labuh dan bertudung litup di shopping complex, 
agak agak mana yang diganggu.
dah confirm dan terbukti para lelaki akan melihat y perempuan pertama. 
hoiii hoii jangan tgk gua mcm tu.
siapa suruh lu pakai seksi macam tu? 

bro, sila tegur lu punya kawan or lu punya sister yang tidak menutup aurat.
bukan sebab just taknak dyorg berdosa.
untuk elakkan lu terus menerus menanggung dosa melihat aurat mereka. gelap hati bro tgk aurat org. T.T

dan para brother jugak, tolong tutup aurat anda dgn sempurna.
tak perlu HANYA menunding jari terhadap kesalahan wanita menutup aurat,
tapi ingat, anda juga ada aurat yang perlu dijaga.
pusat sampai BAWAH lutut bro! bukan atas lutut.

#setakat ni jelaa sebab benda jadi depan mata time keluar tadi, mencatat bedasarkan pengalaman tadi#
#dan ada orang tulis di blog pasal saya tunggu kawan saya si A selama satu jam sebab kesian kawan tu, ni respond saya : hm mmg lah A tak suruh saya tunggu, tapi saya datang dgn dia, so saya rasa saya b/jawab balik dgn dia juga. silalah cakap bermacam-macam di belakang saya. dan saya tak kisah jahat mana org buat saya, saya tak akan balas walaupun diberi peluang.(Ya Allah, kuatkan hamba-Mu utk bersifat terus begini) dan saya tenang dgn cara itu walaupun org dok ngutuk belakang saya. (dah laa ckp pasal tu weh, kecik je punn. err)